Divas meitenes ar grāmatām pilnu bagāžnieku un Lexus

Esmu novērojusi, ka cilvēkus var iedalīt divās grupās – tajos, kuri klusumā sevi atrod, un tajos, kuri klusumā apjūk un apmaldās. Tieši tāpat – vieni no mums prot vadīt automašīnu, bet otri – ne. Kā tas viss saiet kopā? Es tūdaļ pastāstīšu! Jo runa būs gan par klusumu, gan automašīnām, gan vērtībām un informāciju, kas palīdz tapt zinošākiem.

Lexus_01Kad saņēmu piedāvājumu testēt ar hibrīdtehnoloģiju aprīkoto Lexus automobiļu jaunākos modeļus, nedaudz samulsu, jo man nav autovadītājas apliecības. Jau trīs reizes esmu gājusi kursos, tikusi līdz teorijas eksāmena kārtošanai CSDD, sēdusies pie stūres un iztrenkājusi baložus un kājāmgājējus Pārdaugavas un Mārupes ielās, mācoties braukt, bet, beigu beigās, ar kājstarpē iežmiegtu asti aizmukusi, tiesības tā arī neiegūstot.

Tomēr, uzzinājusi, ka pēc testa brauciena es varu izvēlēties, kurai Latvijas skolai Lexus manā vārdā uzdāvinās populārzinātniskās literatūras grāmatu komplektu (un kopumā tādu skolu būs ļoti daudz!), metu kautrību pie malas un atzinos, ka ar jaunajām automašīnām labprāt pavizinātos, tomēr man būtu nepieciešams šoferis. Par laimi, arī Lexus neapmulsa no tādas atbildes, un par manu šoferi uz vienu pēcpusdienu kļuva neviena cita kā WESS LEXUS Riga Airport izpilddirektore Daniela Detlava.

Inovatīvs redzējums un atvērtība jaunām idejām

Kādā saulainā pavasara pēcpusdienā mēs abas izvizinājāmies četrās dažādās mašīnās, un mūsu joyride laikā es Danielu izvaicāju gan par to, kas tad īsti ir hibrīdtehnoloģijas, gan jau pieminēto dāvinājumu Latvijas skolām. Daniela atzina, ka ideja par palīdzības sniegšanu skolu bibliotēkām radusies, zinot, ka mūsu skolām pieejamie finanšu resursi vērtīgu un padziļināti informējošu grāmatu iegādei ir ierobežoti. Lai iedvesmotu jauniešus vairāk lasīt grāmatas, palīdzētu paplašināt viņu zināšanu horizontu un sniegtu pamatu radoša prāta attīstībai, Lexus nolēma simts skolām uzdāvināt populārzinātnisko literatūru.

Vaicāta, kā grāmatu lasīšana saistās ar automašīnām, Daniela paskaidroja, ka mūsdienīgām skolu bibliotēkām un Lexus hibrīdtehnoloģijām ir līdzīgas vērtības – inovatīvs redzējums un atvērtība jaunām idejām. Savukārt es pārliecinājos, ka gan lasīšanai, gan hibrīdtehnoloģijām piemīt vēl kāds kopīgs fons – proti, klusums. Piebildīšu, ka šīs Lexus hibrīdauto testa braucienu kampaņas ietvaros piecu grāmatu komplektu nolēmu uzdāvināt Ķekavas vidusskolas bibliotēkai. Ceru, ka maniem novadniekiem noderēs grāmatas Skolēna enciklopēdija, 365 dabaszinību eksperimenti, Ilustrētā skolēnu enciklopēdijaNacionālie parki un rezervāti Latvijā, kā arī Periodiskās fabulas. Ķīmisko elementu raibie piedzīvojumi.

Kluss, ekonomisks un zaļi domājošs

Lexus-02

Paralēli sarunai par un ap grāmatām es ar lielu interesi uzklausīju arī Danielas stāstu par galvenajiem plusiem un ieguvumiem, ko sniedz hibrīdtehnoloģijas. Starp citu, mana ceļabiedre auto vadīja ļoti meistarīgi, nodemonstrējot daudzus Lexus knifiņus un iespējas, tādējādi iesējot manī klusu sapni, ka arī es pati tā kādreiz prastu vadīt automašīnu un, kas zina, –  vizinātos kādā no šīm skaistulēm. (Starp citu, testa braucieniem joprojām var pieteikties!).

  • Klusums

Klusums uzsākot braukšanu un arī paša brauciena laikā mūsdienu steidzīgajā un stresa pilnajā ikdienā ir liela vērtība, ko pavisam patiesi novērtēt var, tikai iesēžoties ar hibrīdtehnoloģiju aprīkotā automobilī. Labākā meditāciju telpa sastrēgumu laikā! Turklāt auto arī pa ielu slīd klusi, eleganti un teju nedzirdami.

  • Degvielas ekonomija

Braucot ar, piemēram, Lexus CT 200h Eco, degvielas patēriņš ir tikai 3,8l uz 100 km, kas ir zemākais rādītājs luksusa automobiļi klasē. Hibrīda automobiļa degvielas ekonomija vislabāk izpaužas, braucot pilsētā, un tās pamatā ir efektīva elektromotora izmantošana ieskrienoties un bremzējot.

Kā paskaidroja Daniela, hibrīda sistēma uzkrāj enerģiju, kas parasti brauciena laikā tiktu zaudēta, un vēlāk izmanto to, lai ar elektromotora palīdzību sāktu kustību. Hibrīdu tehnoloģija ļauj nobraukt noteiktu attālumu arī tikai elektroniskajā režīmā, kas ir īpaši noderīgi darba dienās satiksmes sastrēgumu laikā.

Tomēr tas nenozīmē, ka hibrīdi ir lēni. Nebūt ne! Enerģiju, kuru uzkrāj baterija, var tikpat labi izmantot papildus uzrāvienam. Līdz ar to jaudas un zirgspēku ar hibrīdtehnoloģiju aprīkotā modelī vienmēr būs stipri vairāk nekā tādam pašam automobilim, kas aprīkots tikai ar benzīna motoru.

  • Zemākas uzturēšanas izmaksas

Hibrīda automobiļiem ir mazāk dilstošo detaļu, kas ekspluatācijas laikā ir jāmaina. Nav sajūga, ģeneratora vai siksnas, hidraulikas šķīdumu. Bremzējot ar elektromotoru, bremžu uzlikas nodilst ievērojami mazāk un labākajā gadījumā jāmaina tikai pēc 100 000 km nobraukuma. Līdz ar to zemākas ir tehnisko apkopju izmaksas, kā arī ikgadējais transportlīdzekļu jeb t.s. Ceļu nodoklis.

Kad tiek reģistrēts jauns automobilis, kas aprīkots ar hibrīda tehnoloģiju, vienreizējais CO2 nodoklis ir ievērojami zemāks nekā tādam pašam automobilim, kas aprīkots tikai ar benzīna motoru. Piemēram, vidējās premium klases Lexus IS 300h automobilim CO2 nodoklis ir 43-46 eiro, bet IS modelim, kas aprīkots ar 2,0l benzīna turbo dzinēju (IS 200t) nodoklis ir 230-237 eiro.

  • Augstāka tālākpārdošanas vērtība

Pasaulē hibrīdauto ir straujāk augošā auto nozare, un šī tendence ir novērojama arī Latvijā. Otrreizējā tirgū hibrīdautomobiļu vērtība ir ievērojami augstāka to pašu iemeslu dēļ, kāpēc arī 2015. gadā no visiem pārdotajiem jauniem Lexus automobiļiem 83% bija tieši hibrīdi, proti, degvielas ekonomija, mazāki nodokļi un zemākas uzturēšanas izmaksas. Hibrīda komponentu garantijas termiņš ir 5 gadi, bet faktiski hibrīda akumulatori kalpo tikpat ilgi, cik pats automobilis.

Kā atklāja Daniela, Lexus klienti ar hibrīda automobiļiem ir nobraukuši miljardiem kilometru un piedalījušies pat dažādos rallijos un izturības sacīkstēs. Tas viss ir apliecinājis hibrīda automobiļa ļoti labo tehnisko izturību. Kopš pirmā hibrīda automobiļa parādīšanās Baltijas valstīs 2005.gadā, garantijas ietvaros ir nomainīta tikai viens hibrīda akumulators!

  • Zaļā domāšana

Lexus hibrīdtehnoloģijas nodrošina to, ka var apvienot jaudīga benzīna dzinēja dāvāto aizrautību ar elektromotora ekonomiskumu. Tas nozīmē, ka netiek iziets uz kompromisiem, lai nodrošinātu jaudīgo paātrinājumu, zemo degvielas patēriņu un ievērojami samazinātās CO2 emisijas zaļākai dzīvošanai.

Lexus modeļi, kurus es izbaudīju (Jā! Bauda ir īstais vārds)

Lexus-03

CT 200H

Pasaulē pirmais pilnā hibrīda luksusa kompaktauto. Piemērots gados jaunākiem autovadītājiem kā pirmais automobilis no Lexus modeļu klāsta vai vecāka gadagājuma cilvēkiem, kuriem svarīgs automobiļa kompaktais izmērs (hečbeks), bet nepiekāpjoties attiecībā uz prasībām par automobiļa ērtībām un tā kvalitāti.

GS 300H

Biznesa klases automobilis, kas sevī apvieno drosmīgu un dinamisku dizainu, precīzu vadāmību, inovatīvas tehnoloģijas un plašu, mūsdienīgu salonu. Parasti šo automobili izvēlas vīrieši, kā arī biznesa lēdijas. Plašais salons un ļoti klusā braukšana rada sajūtas, ko var noķert līganā kruīza kuģī.

NX 300H

Tiešām revolucionārs krossovers, kas joprojām ir populārākais savā klasē. Radīts, lai izceltos pilsētā un neierobežotu iespējas izbraucieniem arī ārpus pilsētas apstākļos (pieejams kā 2×4 vai 4×4). Šis krosovers piemērtos jaunai ģimenei vai aktīviem cilvēkiem, un piedāvā elastīgu telpu un izcilu komfortu līdz pat pieciem braucējiem, turklāt ar visu bagāžu.

IS 300H

Dinamisks sedans, kas ne tikai izskatās sportisks, pateicoties virsbūves dizainam, LED lukturiem un izteiksmīgiam Lexus trapecveida režģim, bet tāds arī sajūtams, iesēžoties (zemākas sēdpozīcijas) un saskaroties ar vismodernākajām multimediju un vadītāja palīgsistēmām. Vienlīdz iecienīts kā vīriešu, tā arī sieviešu vidū, un patīk dinamiskas, sportiskas braukšanas baudītājiem, kam ir svarīgi just ceļu, bet joprojām braukt ar videi draudzīgu automobili, jo IS300h attīsta 223 DIN ZS jaudu, bet rada tikai 99 g/km CO2 izmešu.

Labas domas rodas klusumā jeb Danielas labsajūtas formula

Lexus-04

Protams, mūsu saruna nebūtu pilnīga, ja visa cita starpā es nebūtu izprašņājusi Danielu arī par viņas pašas labsajūtas formulu. To, ka Daniela ir Lexus fane un mīl savu darbu nevarēja nepamanīt – es burtiski kā sūklītis uzsūcu visu man mazliet svešādo, taču tik interesanto informāciju par hibrīdtehnolģijām un dažādajiem Lexus modeļiem, – cik garšīgi Daniela to visu stāstīja. Taču man gribējās ieskatīties vēl mazliet dziļāk viņas pašas ikdienā.

Daniela atzina, ka klusums viņai ir svarīgs ne tikai braucot ar automobili, bet arī atpūšoties. Parasti tā ir aktīva atpūta pie dabas – vasarā burājot, bet ziemā – kāpjot augstākos kalnos vai slēpojot. “Īpašs un man svarīgs klusums ir arī operas, baleta un klasiskās mūzikas koncertu laikā, ko apmeklēju regulāri. Bet ikdienā – garas pastaigas ar suni, Mr. F (kas ir tikpat aktīvs kā Lexus F Sport modeļi!), kā arī vingrošana.

Vaicāta, kādas grāmatas atrodamas pašas plauktos, Daniela atzinās, ka dievina Haruki Murakami noveles, ko pārlasa neskaitāmas reizes, jo tās pilnībā pārceļ citā dimensijā un atrauj no ikdienas. “No praktiskajām grāmatām priekšroku dodu ezotēriskajai literatūrai par dažādām tēmām, kas nereti noder arī profesionālajā izaugsmē, labāk izprotot sevi un apkārtējos. Neatņemama lasāmviela ir Rīgas Laiks – neizlaižu nevienu numuru un visvairāk patīk tieši intervijas”.


Teksts: Happy Whispers
Bildes: Lexus publicitātes foto

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *