Nevārītā auzu pārslu un čia sēklu putra ar Indijas riekstiem un augļiem

Nevārītā auzu pārslu putra jeb vienkārši aplietas un uzbriedinātas auzu pārslas (angliski – overnight oats) jau labu laiku ir ļoti iecienīta brokastu maltīte veselīgā dzīvesveida piekritēju vidū. Pagatavošana ir gaužām vienkārša – bļodiņā vai burciņā ieber auzu pārslas, aplej ar riekstu, sēklu vai sojas pienu atbilstoši savai gaumei un uz nakti atstāj ledusskapī uzbriest. No rīta putru papildina ar svaigu augļu, riekstu, sēklu un citām piedevām, un notiesā gardu muti. Sātīgai un pamatīgai maltītei man patīk auzu pārslas kombinēt ar čia sēklām un Indijas riekstiem.

1 porcijai

  • 1-2 saujas auzu pārslu
  • 3 ēd.k. čia sēklu
  • riekstu, sēklu vai sojas piens
  • nepilna sauja Indijas riekstu
  • 1 neliels banāns
  • sauja zemeņu
  • kanēlis
  • kļavu sīrups vai cits saldinātājs (pēc izvēles)
  1. Palielā bļodiņā vai zemā, platā burciņā ieber auzu pārslas un aplej ar pietiekamu daudzumu piena.
  2. Atsevišķā bļodiņā, krūzē vai glāzē ieber čia sēklas, aplej ar pietiekamu daudzumu ūdens, kārtīgi izmaisa ar dakšiņu un ļauj mazliet uzbriest. Pēc 5-10 minūtēm vēlreiz kārtīgi izmaisa ar dakšiņu, lai neveidojas kunkuļi. Ja nepieciešams, pielej vēl mazliet piena.
  3. Virs auzu pārslām, kas nu jau būs uzsūkušas daļu šķidruma, kārto šķēlītēs sagrieztu banānu un bagātīgi pārkaisa ar kanēli, ja tas garšo. Jo gatavāks banāns, jo saldāks ēdiens. (Iesaku izvēlēties bio banānus, jo mana pieredze rāda, ka tie ir maķenīt saldāki nekā ierindas banāni).
  4. Virs banāniem uzliek jau mazliet uzbriedušās čia sēklas, Indijas riekstus un pārlej ar nelielu daudzumu piena, lai paliek vēl mazliet vietas sēklām uzbriest un riekstiem pietiek šķidruma, lai izmirktu.
  5. Gatavo porciju liek uz nakti ledusskapī un no rīta ēd, pa virsu izkārtojot svaigas zemenes. Ja prasās saldums, var izmantot nedaudz kļavu sīrupa.

Banānu un zemeņu vietā var izmantot jebkurus sezonas augļus, bet Indijas riekstus var droši aizstāt ar sakapātiem lazdu riekstiem vai mandelēm. Šo vienkāršo pamatrecepti ir viegli variēt, tādējādi atklājot jaunas garšas. Ziemā, piemēram, lieliskas ir saldētas upenes, ko iepriekš atkausē vai uz panniņas savāra “zaptītē”. Iedvesmai var aplūkot arī šo čia sēklu pudiņa recepti ar upenēm vai banāniem.

 

Recepte un bilde: happy whispers

5 Komentāri on Nevārītā auzu pārslu un čia sēklu putra ar Indijas riekstiem un augļiem

  1. Daina
    22/06/2015 at 10:19 (5 gadi atpakaļ)

    Man tā karote vairāk patīk-riktīgi forša;)

    Atbildēt
  2. Līva
    22/06/2015 at 16:02 (5 gadi atpakaļ)

    Vai nevārītā putra skaitās labāka kā vārītā? redzu, ka pēdējā laikā viis par to runā, bet kāpēc tas tā kļuvis populāri, varbūt Jums ir viedoklis vai zināšanas?
    Man katrā ziņā patīk tas, ka putra ir silta..bet, ja auzu pārslas aplej, tad tā ir auksta…:(
    un nevaru arī iztēloties aukstai putrai pievienot kokosriekstu mannu.

    Atbildēt
    • Lauris
      23/06/2015 at 09:19 (5 gadi atpakaļ)

      Arī man patīk silta putra!Un lai viņa nezaudētu savu vērtību,nedrīkst to vārīt!Jā iepriekšējā vakarā aplej,no rīta ja vajag pirms sildīšanas vēl nedaudz pielej ūdeni jeb ko katrs izvēlas!Tad uzsildi un apsedz ar dvieli uz 10-15min.jo viņa vēl briest esot siltai!Un tad nu piedevas pēc gaumes!Tagad pasu zemenes tiesi laikā!

      Atbildēt
      • Līva
        01/07/2015 at 15:05 (5 gadi atpakaļ)

        Cik interesanti, būs jāizmēģina!
        Nemaz nezināju,ka putra zaudē vērtību,to vārot…

        Atbildēt

1Pingbacks & Trackbacks on Nevārītā auzu pārslu un čia sēklu putra ar Indijas riekstiem un augļiem

  1. […] Receptes brokastīm, ko vari pagatavot jau iepriekšējā vakarā, atradīsi arī bloga arhīvā. Piemēram, čia pudiņš ar upenēm, čia pudiņš ar banāniem, nevārīta auzu pārslu un čia sēklu putra u.c.  […]

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *